2019. April 07.
Elemedben a jelenedben-Dolgozik a Diákkiadó kemény magja

Összeállt a Diákkiadót menedzselő diákcsoport: beleásták magukat egy elképzelt szerkesztőség működésébe, nevet, szlogent választottak a Kiadónak és a folyóiratnak. Horváth Janka, a szigetszentmiklósi műhely diákja foglalta össze a március 30-án elvégzett munkát.

 

A második diákkiadós találkozó alkalmával egy kiadó és egy online szerkesztőség működésével ismerkedhettünk meg. Megtudtuk, hogy kinek mi a szerepe ebben a láncolatban.

A  március 9-én alakult három csapat rövid prezentációt tartott a következő témákban: reklámozás, bevétel; szerveződés; maga a kiadvány külalakja, megjelenése. A bevétel egy részét az online felületen reklámokból szerezhetnénk, más oldalaknak lenne lehetőségük a kiadó oldalán reklámozni. Maga a szerveződés demokratikus alapon történne és akárki csatlakozhatna, természetesen ellenőrizve lenne a közölni kívánt tartalom. A külalak minden témában más lenne.

Négy munkacsoportot alakult meg: az egyik megfogalmazta, mi legyen a Diákkiadó víziója és profilja. Egy másik azzal foglalkozott, hogyan lehetne fenntartani  és finanszírozni a Kiadót. Egy munkacsoport kialakította a Kiadó szervezeti struktúráját. A negyedik csoport javaslatokat fogalmazott meg, hogyan képzeli el az első kiadványt.

Az újság hivatalos címe Jelen! Diákkiadó lett, de az újság címlapján a Jelen! lenne olvasható. A szlogen pedig: Elemedben a jelenedben.

A tördelés, szerkesztés rizográffal történne. Újabb találkozókat is megbeszéltünk, készült róla fotó.

Arról is szó volt, hogy miképpen készüljünk a május 4-i Ukmukfukk találkozóra, amelyen  kezdeményezésünk bemutatkozhat. Ezen az alkalmon reklámoznánk a kiadót képeslapokkal, kitűzőkkel, poszterekkel, vagy akár táskákkal és pólókkal is. Ezzel kapcsolatban azt kértük a műhelyek diákjaitől, hogy a fesztiválra  aki tudja, az hozza el a megmaradt, el nem küldött képeslapokat, amik rizográffal készültek

Egy olyan ötlet is felmerült, hogy indítsunk egy nyitott szavazást, amelyből megtudhatjuk, hogy az emberek pontosan mit várnak tőlünk, kik és hányan olvasnák a kiadványt.

Összességében remekül haladtunk a tervezéssel és a szerepek kiosztásával is, remélhetőleg a legközelebbi alkalommal szintén ilyen rugalmasan megy minden. Ezt megelőzően március 9-én, szombaton a Szösz műhelyben találkozott a DemoLab alakuló Diákkiadójának  kemény magja. Egy izgalmas játék során elmélyedtünk egy szerkesztőség és  egy kiadó működésének sajátosságaiban, majd a leendő kiadó pontos  működésén gondolkoztunk. A Diákgyűlésen elhangzottak alapján rendszereztük az ott javasolt ötleteket és arról beszélgettünk, milyen értékek mentén szerveződjön a leendő kiadó és hogyan kapcsolódjon a Demolab egyes műhelyeihez. Szó volt arról, hogy eközben milyen feladatokat lenne érdemes vállalniuk az abban résztvevőknek, hogyan nézne ki a leendő Kiadó szervezeti struktúrája. Több értékes gondolat felvetődött, s ezek alapján tisztább kép alakult ki arról, miképpen lehetne gazdaságosan működtetni a diákkiadó szervezetét, finanszírozni munkáját, illetve összeállt néhány javaslat a kiadvány terjesztésével kapcsolatban is. Fontos szempontként említették meg a résztvevők, hogy ki kell alakítani, mi legyen a pontos feladata az online felületnek és az hogyan viszonyuljon a print-kiadványhoz.

2019-04-07T21:32:32+00:00