Nem a tanárnak van igaza, hanem annak, aki a legjobb ötletet mondja
Mi lenne, ha az iskola nemcsak a vizsgákra, de esetleg az életre is próbálna felkészíteni? A DemoLab táborában erre keresik a választ diákok, tanárok és kortárs művészek közösen. Kicsiben teremtik meg az egyenlőség tereit, remélve, hogy egyszer beférkőzik az osztálytermekbe is. Tovább a 24.hu oldalára…
DemoLab a Salgó TV-ben
A Demolab egyik műhelye, a “Kísérletváros” a salgótarjáni városi tv-ben mutatkozott be. A diákok most csempe-alkotásokkal készülnek a projekt folytatására: újragondolják és replikákat készítenek a város ikonikus épülete, a Karancs Hotel kerámiafalának alakjairól. Tervük, hogy felélesztik az alvó épületet. Részletek a videóban…
DemoLab – értékes színfolt a szürkülő közegben
Az Átlátszó Oktatás újságírói két napot töltöttek a DemoLab hollókői táborában. Benyomásaikról egy részletes riportban számoltak be. Tovább az Átlátszó Oktatás weboldalára…
Diákcsoport foglalkozik a Karancs Szálló építészeti értékeivel
A Karancs Szálló Csohány Kálmán alkotta kerámiafalának csempéit újraalkotta néhány salgótarjáni középiskolás. Tovább a nool.hu cikkére…
“Korhatár” Műhely: Periférikus Amorf Rezonancia
Háromnapos kiállításra és performance-ra invitálta az érdeklődőket a budapesti Kölcsey Gimnázium. A műhely diákjai több mint egy éve dolgoznak, alkotnak, gondolkodnak együtt jövőről, jelenről, utópiáról, valóságról. Meghívó az artportal.hu művészeti magazinban.
Kerámiacsempéken él tovább a Karancs Szálló
Egy csoport fiatal úgy döntött, megmutatja, hogy Salgótarján egyik jelképének története korántsem halott múlt, sőt: arra jövőt is lehetne építeni. Tovább a nool.hu cikkére…
“Lehet még világváros Salgótarján.”
Demolab helyi Műhelyének diákjai és mentortanáraik szerint a város ikonikus épületének története segít újragondolni, miként éleszthetők fel a városi közösségek- Tovább a városi televizió tudósítására..
Kortárs művészet az iskolában – Vendégségben voltunk a Tilosnál
A Tilos Rádió meghívására, “A megtervezett valóság” című műsorban, egyórás beszélgetésben mutattuk be az immár második éve zajló kezdeményezésünket. Beszélgettünk a Műhelyek munkájáról és a születőben levő Jelen! Diákkiadóról. A teljes beszélgetés meghallgatható.
Néhány középiskolás életet lehelt egy szellemhotelbe, felbolydult az egész város
“A projekt egyik legfontosabb hozadéka az volt, hogy a középiskolás diákok megtanultak létrehozni valami jelentőset” – így írt az Index.hu újságírója, Zubreczki Dávid, aki a kulturális rovatba készített egy hosszú, az épület keletkezés-történetét is bemutató cikket az országos projekt egyik fontos eseményéről, a Karancs Fiesztáról. Az írás itt olvasható.
Hagyj nyomot! – Mit keresnek a művészek az iskolában?
A Független Művészeti Tanszék folyóiratában elemző írás jelent meg a kétéves projekt koncepciójáról, tapasztalatairól, tanulságairól. A teljes írás itt tekinthető meg.
Utópia Áruház az “Alkotás útján”
Még a négynapos Záróesemény, az Utópia Áruház megnyitója előtt a Tilos Rádióban vendégeskedett a Demolab csapata. Sugár János egyórás esti műsorában az “Alkotás útjá”-ban azt boncolgatták a résztvevők, miért fontos, hogy a diákok egy szabad, demokratikus tanulási térben azzal foglalkozhassanak, ami iránt érdeklődnek. A műsor itt hallgatható meg, 07:14-től- 1:03:00-ig.
Beszélgetés a Klubrádióban a projekt záróeseményéről, az Utópia Áruházról
Váradi Júlia interjúja Váradi Emese tanárral, műhelyvezetővel, a Demolab művészetpedagógiai vezetőjével. A beszélgetés itt hallgatható meg.
Utópia Áruház – az meg mi?
Hol tanuljunk, hol készüljünk fel a jövőnkre, hol szívjuk magunkba az egymásra figyelés, a demokratikus vitakultúra éltető forrásvizét? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Harmonet cikke, amely itt olvasható.
Módszertani segédlet kutatás- és alkotásközpontú tanulási folyamatok tervezéséhez és megvalósításához – Könyvrecenzió
“Rengeteget kapunk az esettanulmányoktól, sőt, a műhelyek tanulságait is összefoglalta a könyv, de azért inkább kérdésekkel gazdagodtunk, mint válaszokkal. A főbb inspirációk leírása viszont már körvonalazza a válaszokat”- Lencse Máté, a Toldi Tanoda pedagógiai vezetője írt recenziót a projektet összefoglaló Hagyj nyomot! címmel elkészült módszertani kézikönyvről.
Mit adott a diákoknak a Demolab kétéves projektje?
Hogyan folytatnánk, min múlik a kezdeményezés továbbélése? Erről beszélgettek a Civil Rádió “Őrkutyák civilben” című műsorában a diákok és a mentorok Dukán A. Ferenc műsorvezetővel.