Rólunk irták 2019-11-06T13:07:30+00:00

Nem a tanárnak van igaza, hanem annak, aki a legjobb ötletet mondja

Mi lenne, ha az iskola nemcsak a vizsgákra, de esetleg az életre is próbálna felkészíteni? A DemoLab táborában erre keresik a választ diákok, tanárok és kortárs művészek közösen. Kicsiben teremtik meg az egyenlőség tereit, remélve, hogy egyszer beférkőzik az osztálytermekbe is. Tovább a 24.hu oldalára…

 

 


 

DemoLab a Salgó TV-ben

A Demolab egyik műhelye, a “Kísérletváros” a salgótarjáni városi tv-ben mutatkozott be. A diákok most csempe-alkotásokkal készülnek a projekt folytatására: újragondolják és replikákat készítenek a város ikonikus épülete, a Karancs Hotel kerámiafalának alakjairól. Tervük, hogy felélesztik az alvó épületet. Részletek a videóban…

 


DemoLab – értékes színfolt a szürkülő közegben

Az Átlátszó Oktatás újságírói  két napot töltöttek a  DemoLab  hollókői  táborában. Benyomásaikról egy részletes  riportban számoltak be. Tovább az Átlátszó Oktatás weboldalára…

 


Diákcsoport foglalkozik a Karancs Szálló építészeti értékeivel

A Karancs Szálló  Csohány Kálmán alkotta kerámiafalának csempéit újraalkotta néhány salgótarjáni középiskolás. Tovább a nool.hu cikkére

 


“Korhatár” Műhely: Periférikus Amorf Rezonancia

Háromnapos kiállításra és performance-ra invitálta az érdeklődőket a budapesti  Kölcsey Gimnázium. A műhely diákjai több mint egy éve dolgoznak, alkotnak, gondolkodnak együtt jövőről, jelenről, utópiáról, valóságról. Meghívó az artportal.hu művészeti magazinban.

 


Kerámiacsempéken él tovább a Karancs Szálló

Egy csoport fiatal úgy döntött, megmutatja, hogy Salgótarján egyik jelképének története korántsem halott múlt, sőt: arra jövőt is lehetne építeni. Tovább a nool.hu cikkére

 


“Lehet még világváros Salgótarján.” 

Demolab helyi Műhelyének diákjai és mentortanáraik szerint a város ikonikus épületének története segít újragondolni, miként éleszthetők fel a városi közösségek- Tovább a városi televizió tudósítására..  

 


Kortárs művészet az iskolában – Vendégségben voltunk a Tilosnál

A Tilos Rádió meghívására, “A megtervezett valóság” című műsorban, egyórás beszélgetésben mutattuk be az immár második éve zajló kezdeményezésünket. Beszélgettünk a Műhelyek munkájáról és a születőben levő Jelen! Diákkiadóról. A teljes beszélgetés meghallgatható.

 

 

 

 


Néhány középiskolás életet lehelt egy szellemhotelbe, felbolydult az egész város

“A projekt egyik legfontosabb hozadéka az volt, hogy a középiskolás diákok megtanultak létrehozni valami jelentőset” – így írt az Index.hu újságírója, Zubreczki Dávid, aki a kulturális rovatba  készített egy hosszú, az épület keletkezés-történetét is bemutató cikket az országos projekt egyik fontos eseményéről, a Karancs Fiesztáról. Az írás  itt olvasható.


Hagyj nyomot! – Mit keresnek a művészek az iskolában?

A Független Művészeti Tanszék folyóiratában elemző írás jelent meg a kétéves projekt  koncepciójáról, tapasztalatairól, tanulságairól. A teljes írás itt tekinthető meg.

 


 

Utópia Áruház az  “Alkotás útján”

Még a  négynapos Záróesemény, az Utópia Áruház megnyitója előtt  a Tilos Rádióban vendégeskedett a Demolab csapata. Sugár János egyórás esti műsorában az “Alkotás útjá”-ban azt boncolgatták a résztvevők, miért  fontos, hogy a diákok  egy szabad, demokratikus tanulási térben azzal foglalkozhassanak, ami iránt érdeklődnek. A műsor itt hallgatható meg, 07:14-től- 1:03:00-ig.

 

 

 


 

Beszélgetés a Klubrádióban a projekt záróeseményéről, az Utópia Áruházról

Váradi Júlia interjúja Váradi Emese tanárral, műhelyvezetővel, a Demolab művészetpedagógiai vezetőjével. A beszélgetés itt hallgatható meg.

 

 


Utópia Áruház  – az meg mi?

Hol tanuljunk, hol készüljünk fel a jövőnkre, hol szívjuk magunkba az egymásra figyelés, a demokratikus vitakultúra éltető forrásvizét? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Harmonet cikke, amely itt olvasható.


 

Módszertani segédlet kutatás- és alkotásközpontú tanulási folyamatok tervezéséhez és megvalósításához – Könyvrecenzió

“Rengeteget kapunk az esettanulmányoktól, sőt, a műhelyek tanulságait is összefoglalta a könyv, de azért inkább kérdésekkel gazdagodtunk, mint válaszokkal. A főbb inspirációk leírása viszont már körvonalazza a válaszokat”- Lencse Máté, a Toldi Tanoda pedagógiai vezetője írt recenziót a projektet összefoglaló Hagyj nyomot! címmel elkészült módszertani kézikönyvről.