San Miguel de la Isla

Batthyány Kázmér Gimnázium,

Szigetszentmiklós


Demo Act  – Játssz a szigetünkön!

(vitatársas)

Műhelyünk az emberek lelki világáról és azokról a mentális és szociális csapdákról kezdeményez párbeszédet, amikbe nap mint nap, szinte észrevétlenül belekerülünk. A média tényleg átvette az irányítást az emberek önálló, őszinte döntései felett? Tényleg ennyire befolyásolhatóvá váltunk? A fő témánk az emberi lélek egészségéhez, valamint a boldogság megtapasztalásához is köthető.

Csapatunk, ami a San Miguel de la Isla névre hallgat Szigetszentmiklós után szabadon, olyan társasjáték elkészítésébe fogott az elmúlt év során, ami a szereplőket és résztvevőket egy-egy kiélezett szituációba helyezi. Olyan szituációkba, ahol helye van a vitának, miközben a másik véleményét is meghallgatjuk és elfogadjuk. Ahol közösen, csapatként hozzuk meg a döntéseket. A játék során gyakran előfordul, hogy ezeket a szerepeket nem mi választottuk, aminek következtében, olyan szituációkba kerülhet a játékos, ahol teljesen másik nézőpontba kell belehelyezkednie. Ez nagyban segít az empátia, elfogadás és a demokratikus alapelvek megértésében és elmélyítésében, miközben egy izgalmas utópisztikus, ám annál inkább valós problémákkal kikövezett világban kalandozhatunk.

Tagok:

Ahmad Jasmin, Csizek Boróka, Farkas Fruzsina, Glotz Adél Anna, Gyüre Anna, Holecz Mária, Horváth Barnabás, Horváth Janka, Kaminski Romina, Kosztolányi Ákos, Lehel Sára, Molnár Patrícia, Müller Helga, Orgován Ramóna, Poncsák Kincső, Takács Hajnalka

 

 

 

MŰHELYVEZETŐK

Varga Krisztina

rajz-vizuális kultúra művésztanár

A szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnáziumban és a Csepeli Alapfokú Művészeti Iskolában tanít. 2018-ban felkérést kapott az MTA- ELTE Vizuális Kultúra Szakmódszertani Kutatócsoportjának  a MOHOLY-NAGY vizuális Modulok- a 21. század képi nyelvének tanítás, különös figyelemmel a KORTÁRS KÉPZŐMŰVÉSZET moduljának követésére.  A vizuális kultúra tanításában célul tűzte ki hogy az iskola lehetőségeihez mérten, minél szélesebb körben keltse fel a diákok érdeklődését a művészetek iránt. Iskolájában Kortárs galériát működtet ahol minden évben két- három kiállítással és az ehhez kapcsolódó projektekkel érzékenyíti az ott tanulókat. Célja, hogy a gyerekek nyitott szemmel járjanak, vegyék észre a környezetükben rejlő csodát és éljék meg az alkotás örömét.  A vizuális kultúra tanításánál kiemelkedően fontosnak tartja a kortárs múzeumokkal, így pl a Ludwig Múzeummal fenntartott szakmai kapcsolatot, ezen keresztül diákjai az eredeti művekkel közvetlenül találkozhatnak, és tapasztalhatják meg a műelemzés feltáró, objektív és szubjektív élményét, ismeretét. Az ide kapcsolódó versenyeken, projekteken diákjai nem csak a szerzett tudást, hanem az alkotás örömét is egy életszerű, és különleges közegben élhetik meg. Egész iskolát megcélzó, és aktivizáló projektekkel 5-12. osztályig hívja fel a diákok figyelmet, hogy újraértelmezzenek több olyan fogalmat, amelyek értelme a mai társadalmi valóságban már megváltozott, de szükség van arra, hogy ezek valódi gyökereit ismét felfedezzék. „Az egyén egy csapaton belül demokratikus kisebbségként nyer értelmet gondolataival.”

Vékony Dorottya

képzőművész

Vékony Dorottya 2014-ben a Moholy Nagy Művészeti Egyetemen fotográfia szakán szerzett mester diplomát. Az elmúlt években vélt és valós közösségek vizsgálatával illetve létrehozásával igyekszik közelebb kerülni ahhoz a kérdéshez, hogy melyek az ember legmélyebb és legalapvetőbb vágyai. Már létező és mesterségesen létrehozott társadalmi csoportosulások mentén kínál új alternatívákat arra, hogy milyen szempontok alapján értelmezhetünk újra egy közösséget. Legyen akár ez egy mikroközösség (mint például egy párkapcsolat) vagy egy egészen más, nagyobb léptékű csoportosulás. Ezen kísérleti közösségeknek nem titkolt célja, hogy a gyakorlatban is működő és használható rendszerek jöjjenek létre. Sajátos hálózati modellek és struktúrák alapján határozza meg egy-egy csoport összetételét, céljait és formáját. Munkái folyamatosan szerepelnek hazai és nemzetközi kiállításokon.

Illés Zsófia Szonja

képzőművész

(kollaboratív es köztéri művészet, szociálisan elkötelezett design)

Fotoriporterként végzett és kulturális antropológiát tanult, majd 2013-tól a fotótól a közösségibb szemléletű művészeti projektek felé fordult érdeklődése.  2013-ban megalapította a ‘Collective Plant’-et, melyen elsősorban programszervező kuratorként dolgozik, együttműködéseken alapuló, szociálisan elkötelezett es fenntarthatósággal foglalkozó kollaboratív és közösségi projekteken (installációk, közösségi események, risográf kiadványok formájában). A közösségtervezés és elérés foglalkoztatja elsősorban, a városi (és egyéb) terek hatása az egyénre és a közösségre, ahogyan a terek, amelyekben élünk, kihatnak egészségi és mentális állapotunkra és egy közösség életére és működésére.  Jelenleg több magyar és nemzetközi projektben vesz részt, melyek a város és környezet, mint teljes ökoszisztéma holisztikus (az emberrel együtt történő) vizsgálatával foglalkoznak: Londonban a Tate Britain számára a városi magány kapcsán tervezett közösségi kertet és programokat, Budapesten a Kortárs Építészeti Központ terápiás és szociális kertek projektjein dolgozik. Éppen ‘Urbanizmus és mentális egészség’ témában kutat es dolgozik együttműködésben agykutatókkal, designerekkel, urbanistákkal, pszichológusokkal és környezetvédőkkel egy londoni projekten, mely a város ‘visszavadításat’ tűzte ki céljául, az emberi egészséget és klímaadaptációs szempontokat figyelembe véve. Kiállított többek között az Isztambul Biennálén, a Platán Galériában (FOREST kiállitas), 2015-ben a Budapest Galéria ösztöndíjasaként Lisszabonban alkotott, a Hello Wood nemzetközi táborokban pedig három installációs terve valósult meg 2015 óta.

2019-09-16T10:36:12+00:00