bRIGHT Mirror

Kempelen Farkas Gimnázium,

Budapest


Tükör által egyre kevésbé homályosan… 

A tükör megmutat, feltár, ráirányítja a figyelmünket önmagunkra, de akár a világban betöltött helyünkre is. Sokszor torzít, néha elvakít: de valahogy a valósághoz viszonyulunk általa. Ebből a metaforából indult ki a kempelenes műhely 2018. őszén, és végül egy performatív, szabadulószoba játékot hozott létre, bRIGHT Mirror improvizációs szabadulójáték címmel.

Mit hoztunk létre? 

A diákok szerint…

„Játékunk a résztvevőket egy általunk kialakított jövőbeli világba repíti, ahol az élet kettősségét próbáltuk megeleveníteni. Nevünkből is látható (bRIGHT Mirror), hogy a világ sokszínűsége foglalkoztat minket. Szembesíteni akartuk a játékosokat azzal, hogy minden éremnek két oldala van. A Kormány és a Lázadók állnak egymással szemben, amiről egy-egy kiadványból is értesülhetnek a résztvevők. A kijutás kényszere, és a probléma megoldása ösztönzi őket a feladványok megoldására. A játékosok dilemmák elé, valóságosnak tűnő helyzetekbe kerülnek, és csapatként kell együtt dolgozniuk. Játékunk célja egy egyenrangú felekből spontán létrejött közösség megmozgatása, és problémamegoldó készségük fejlesztése.

 

A  műhelyvezetők szerint…
„Performatív-improvizációs játékunk alapgondolata a nevünkből (bRIGHT Mirror) következő tükröződés-metaforán alapul. 2148-ban, egy disztópikus világban, egy erősen megosztott társadalomban vagyunk, ahol a játék résztvevői kiélezett helyzetben találkozhatnak az általunk megjelenített karakterekkel. Az ebben a világban jelen lévő konfliktusok, dinamikák, a játékban, a játékosok interaktív nyomozati munkája során tárulnak fel. A kétféle rizográffal készített kiadványunk, a napilap és a zinek – melyek mindeközben a projekt során szerzett élményeink lenyomatát is adják – segítséget nyújtanak abban, hogy a fiktív világ kettősségét meglássuk és átlássuk. Így reflektálhat a játékban mindenki az olyan fogalmakhoz való viszonyára, mint egyén, közösség, szabadság, rend, felelősség, érték. A helyzet sürgető, döntést kell hozni! A válaszokat a játékosok keresik, nekünk csak kérdéseink vannak.”

Tagok:
Bacsa Liza, Bartos Sára, Bodor Sára, Csörgits Máté, Glávits Anna, Jancsurák Marcell, Kajári Lilian, Lengyel Barnabás, Németh Ágoston, Takács Anna, Varga Orsolya

 

 

MŰHELYVEZETŐK

Székely Dóra 

magyar-angol szakos tanár

Az örömelvű létezés híve – azt csinálja, amit szeret: 1999. óta tanít, biciklizik, olvas, színházba és moziba jár, sokat beszélget érdekes emberekkel, énekel két kórusban, kiállításokra és múzeumba látogat, társasjátékokat próbál ki népes családjával. Az iskolai életben osztályfőnökként van jelen, de egyéb közösségi  események szervezésében is részt vesz. Fő projektjei az  „Ablak a világra” nevet viselő szakmai nap és az OFF-Biennáléval való kapcsolat koordinálása. (Az iskolája alkalmi kiállítóhelye  volt a Kerezsi Nemere-féle Köztes Terek Hordozható Múzeumának,  és tanulóik alkotótársai lehettek Manuel Pelmus-nak a „Vázlatok egy emlékműhöz” című köztéri akciójában.) Az iskolai alapítványi bálokra közösen készít diákjaival és kollégáival is műsorszámokat. Az együttműködés örömét nem csak az iskolában, de Máltai Szeretetszolgálat önkénteseként is megtapasztalta, mikor a csoportjával elfekvőkórházak időseit gondozták év közben, és vitték kéthetes nyaralásra tíz éven át. Dóra saját utópiája, hogy a projektben az egyén(iség) és a közösség tevékeny és termékeny harmóniában tud együtt létezni.

Sarah Günther

képzőművész

 Sarah Heidelbergben tanult , ahol „Alkalmazott Színház”-ból írta a diplomamunkáját Heiner Goebbels, Bojana Kunst és Rabih Mroué mentorlása alatt, valamint szociológiát és pszichológiát, 2007/2008-ban pedig filmrendezést, drámapedagógiát  hallgatott a budapesti Színművészeti Egyetemen SZFE-n Budapesten. Társalapítója a Budapest artist coop. Pneuma Szöv-nek, itt 2008. óta főként művészeti vezetőként, kutatóként és előadóként dolgozott. A Pneuma Szöv. egyesíti a művészeti kutatást, szociál-filozófiát, városfejlesztést, a képzőművészetet, a közösségi művészetek, szabad pedagógia, aktivizmus és alacsony küszöbű szociális terápia különböző formáival.  A ’20-Forint-Operetta’ munkája elnyerte a ’kultur-im-dialog.moe 2012 díját. Munkái, többet között az ’Air Factory’, ’EXIT POLLoska’, vagy a ’Paplament’ bejárták az OFF-Biennale Budapestet, illetve Weiner Festwochen, és a Kampnagel Theatre Hamburgban szerepelt. Szintén társalapítója  a ’performance collective Mobile Albania’-nak, amely a kapitalizmus idő-tér logikáját meghaladva a közösségi színház felé fordul. 2007 és 2010 között előadott a ’Berlin collective and company& co’ HAU Berlinben, valamint a Tmua Theatre Tel Avivban. Folyamatosan turnézik a kizárólag nőkből álló ’Quendoom’ csapattal, amely a MU-Theatre-ben debütált. Emellett újságíróként, íróként, fordítóként és szabad pedagógusként dolgozik.

2019-10-02T16:16:04+00:00